Chef Tags

close button
screenshot Forest of Frequencies

Forest of Frequencies

3D adventure music game

Forest of Frequencies is het resultaat van de minor Game Design & Development aan de Hogeschool Rotterdam. Samen met 15 andere studenten werkte ik 4 maanden lang aan de ontwikkeling van dit spel, mijn rol was producent / teamleider. Het was een grote uitdaging, omdat ik nog weinig ervaring had met het ontwikkelen van games en met het leiden van een groot team, waarbij de leden zeer uiteenlopende achtergronden hadden.

Als producent was ik naast het leiden van het team ook verantwoordelijk voor het publiceren en effectief marketen van het spel. Het spel is gepubliceerd op Steam en Itch.io. Om het spel bekendheid te geven is het spel gepromoot door het traject heen op verschillende evenementen zoals Dutch Game Garden en heb ik het voortouw genomen in de organisatie van het release event. Hiervoor contacteerde ik het Nationaal Videogamemuseum in Zoetermeer. Naast het release event, die terug te kijken is op Twitch.tv, werden de 4 spellen ook tentoongesteld in een expositie voor de ingang van het museum.

Om meer te weten te komen over de totstandkoming van Forest of Frequencies, kun je onze vlogs bekijken op ons Youtube-kanaal of bekijk onze instagram-posts.

Wil je me beter leren kennen?