Chef Tags

close button

Ratiation

Ratten merger game voor Android

Bekijk hier de trailer. Download Ratiation: Play Store

Ratiation was een 6 weeks project tijdens de minor Game Design & Development aan de Hogeschool Rotterdam. Ratiation heb ik ontwikkeld samen met 4 andere studenten. Mijn rol tijdens dit project was techical lead. Ik nam het globale ontwerp en versiebeheer op me naast mijn normale programmeer taken.

Het leren van design patterns en het implementeren vind ik een van de leukere dingen met programmeren. Het vooruit denken over specificaties van de code, hoe deze samen moet werken en schaalbaarheid is een leuke puzzel. Voor dit ontwerp maak ik gebruik van UML diagrammen, zoals met elk project ontwikkeld de code zich en wijk je af van je ontwerp. In de gallerij hieronder is de evolutie van het ontwerp te zien in de verschillende UML diagrammen. Ontwerppatronen die in dit project veel voorkomen zijn het "Strategy Pattern" en "Observer Pattern".

Naast programmeer taken heb ik ook de trailer gemaakt en ingesproken. Ik ben ook de stem van de enige echte Rattenkoning!

De broncode is te zien op GitHub. Een gedetailleerde uitleg over de code is te lezen in het Technical Design Document.

Wil je me beter leren kennen?